پرده‌برداری صدامک از رابطه اسرائیلی

ولیعهد سعودی در پایان تور بلندمدت آمریکایی- انگلیسی خود که با تحقیر او توسط ترامپ همراه بود، سرانجام راز مگویی را که البته همه از آن خبر داشتند به زبان آورد. محمد بن‌سلمان به عنوان نخستین مقام بلندپایه یک شیخ‌نشین عربی، حق حاکمیت رژیم صهیونیستی بر فلسطین را به رسمیت شناخت. او در مصاحبه با نشریه «آتلانتیک» ضمن انکار حمایت عربستان از تبلیغات ضد یهود، بر حق زندگی صلح‌آمیز مردم اسرائیل در کنار مردم فلسطین تاکید کرد. این سخنان دیکتاتور خام و بی‌تجربه سعودی موسوم به صدامک پس از سلسله‌تحولات 3 سال اخیر صورت می‌گیرد که شامل اعترافات تاریخی نخست‌وزیر، وزرا و مقامات نظامی اسرائیل به ارتباط داشتن با ریاض، دعوت ولیعهد سعودی به تل‌آویو، افشای دست‌کم 2 سفر محرمانه او به سرزمین‌های اشغالی و مذاکره‌اش با مقامات صهیونیست، استفاده رژیم ریاض از خدمات و جنگ‌افزارهای نظامی ارتش عبری و سرانجام گشوده شدن حریم هوایی عربستان به روی برخی پروازها به مقصد اسرائیل بوده است. بن سلمان در این مصاحبه که پیش از سفر طول و درازش به ینگه دنیا در اتاق نشیمن خالد، برادر کوچک‌ترش در ریاض انجام شده و بخش‌هایی از آن پیش‌تر منتشر شده بود در پاسخ به سوال «جفری گلدبرگ»، خبرنگار یهودی آتلانتیک درباره به رسمیت شناختن حق یهودیان برای زندگی در آنچه «سرزمین اجدادی» آنها می‌خواند، گفت: «من معتقدم هر انسانی در هر کجا که باشد حق دارد در صلح زندگی کند و باور دارم فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها حق زندگی در سرزمین‌های خود را دارند اما ما باید برای رسیدن به ثبات برای همه و داشتن رابطه‌ای طبیعی به یک توافق صلح دست‌ یابیم». پس از این مقدمه‌چینی برای صلح با اسرائیل در نهایت او با اعتراف به منافع مشترک رژیم سعودی با رژیم صهیونیستی مشخصا از آرزوی خود برای دستیابی به صلح با اشغالگران قبله نخست مسلمانان صحبت کرد. او مدعی شد اشتراکات و تمایل بسیاری میان کشورهای «شورای همکاری خلیج» مانند مصر و اردن با اسرائیل وجود دارد. در حالی که رژیم اشغالگر کعبه تا کنون هیچگاه به صورت رسمی رژیم اشغالگر قدس را به طور رسمی در مجامع بین‌المللی به عنوان یک دولت یا کشور به رسمیت نشناخته، اظهارات محمد بن‌سلمان در مصاحبه اخیرش با نشریه آمریکایی به عنوان یک اقدام رسمی در این جهت محسوب می‌شود. با این حال به رسمیت شناخته شدن اسرائیل توسط یک چهره منفور که عامل جنایات مستقیم یا غیرمستقیم (تروریستی) زیادی در سوریه، عراق، یمن، مصر، ترکیه، آمریکا و کشورهای اروپایی شناخته می‌شود و دیکتاتوری سرکوبگرانه و گروگانگیری‌هایش همانند فساد او بر سر زبان‌ها افتاده نمی‌تواند برای تل‌آویو یک امتیاز نزد افکارعمومی جهان محسوب شود.
انکار احمقانه وجود وهابیت
صدامک در حالی در گفت‌وگوی خود با آتلانتیک، ایران، اخوان‌المسلمین و داعش را مثلث شرارت در منطقه خواند که اخیرا سفر برنامه‌ریزی شده‌اش به بغداد برای ملاقات با نخست‌وزیر عراق به‌خاطر تظاهرات گسترده عراقی‌ها در اعتراض به ورود حامی داعش و تروریسم تکفیری به کشورشان لغو شده است. او سپس در حالی این به اصطلاح مثلث شرارت را عامل تحریک مسلمانان به ایجاد امپراتوری اسلامی معرفی کرد که رژیم ریاض تحت فرمان او و پدرش در این 3 سال مذبوحانه تلاش کرده است قبیله سعودی را رهبر و محور یک خلافت یا امپراتوری عربی-اسلامی در آسیا و آفریقا جا بزند و حتی در این راستا نمایش مضحکه‌آمیز سال گذشته را در ریاض با برپایی همایش امنیتی با حضور ترامپ و رهبران و نمایندگان 50 کشور مسلمان به راه انداخت.  تحلیلگران بین‌المللی و رسانه‌های مخالف دولت ترامپ از جمله دموکرات‌ها به این نکته اشاره کرده‌اند که او عینا از ادبیات منسوخ شده «دیوید فرام» نویسنده سخنرانی‌های جرج بوش پسر درباره ایران استفاده کرده است. صدامک مدعی «گسترش عقاید افراطی شیعه» توسط ایران بعد از انقلاب 1357 شد و گفت:‌ «آنها بر این باورند که امام غایب بازمی‌گردد و حتی دامنه اسلام را به آمریکا نیز گسترش می‌دهد». یکی دیگر از دروغ‌های شاخدار پسر همه‌کاره شاه سعودی در این گفت‌وگو، انکار وجود وهابیت به عنوان عقبه فکری حامی داعش و تروریسم تکفیری در عربستان بود آن هم در حالی که بزرگ‌ترین نشریات آمریکایی و اروپایی طی 2 سال اخیر بارها در گزارش‌هایی پرمخاطب، رژیم سعودی را مهد داعش سفید به عنوان هسته مولد داعش سیاه خوانده‌اند.
تروریسم سعودی تقصیر آمریکا بود


ولیعهد خام سعودی زمانی که دید حریف ارجاعات تاریخی خبرنگار آمریکایی، جفری گلدبرگ در حمایت رژیم سعودی از وهابیت و تروریسم تکفیری نمی‌شود، محمد عبدالوهاب از بنیانگذاران خاندان سعودی در جزیره العرب را تنها یکی از رهبران قبایل عربستان خواند و سپس یکی از احمقانه‌ترین جملات دوران زمامداری‌اش را بر زبان آورد و گفت: «هیچ‌کس نمی‌تواند وهابیت را تعریف کند! وهابیگری وجود ندارد و ما در عربستان سنی و شیعه داریم و نه وهابی!» او در نهایت برای خلاص شدن از زیر بار اتهامات حمایت رژیم سعودی از تروریسم و بنیادگرایی اسلامی با اعترافی کودکانه توپ را به زمین آمریکایی‌ها انداخت و گفت: «حمایت مالی عربستان از اخوان‌المسلمین و دیگر گروه‌های بنیادگرای اسلامی، به دوران جنگ سرد و گسترش کمونیسم باز می‌گردد که به دلیل گرایش دولت مصر آن زمان به ایده کمونیسم، هم عربستان و هم ایالات متحده به اخوان‌المسلمین کمک مالی کردند». او سپس مطرح‌کنندگان موضوع حمایت سعودی از تروریسم تکفیری را اینگونه به چالش کشید: «اگر مدرکی درباره حمایت مالی دولت عربستان از این گروه‌ها دارند، آن را ارائه کنند!» گفت‌وگوی ترامپ و سلمان درباره ایران
رئیس‌جمهور آمریکا و پادشاه سعودی در یک گفت‌وگوی تلفنی درباره مسائل مختلف منطقه خاورمیانه گفت‌وگو کردند. به گزارش شبکه سعودی العربیه، دونالد ترامپ و سلمان بن‌عبدالعزیز در این گفت‌وگوی تلفنی ایران را به تلاش برای بر هم زدن ثبات منطقه متهم و بر ضرورت مقابله با آن تهدید کرده‌اند. سلمان همچنین از مواضع محکم واشنگتن برابر تحرکات حوثی‌ها (انصارالله یمن) تقدیر کرده است. ترامپ نیز سفر اخیر ولیعهد سعودی به  ایالات متحده را نشان‌دهنده روابط متمایز میان واشنگتن و ریاض دانست. این در حالی است که پیش‌تر رسانه‌های آمریکایی گزارش داده بودند بن‌سلمان در آن سفر از رفتارهای ترامپ احساس تحقیر کرده است. رسانه‌ها مدعی شده‌اند ملک سلمان در این گفت‌وگو بر حق مردم فلسطین برای تشکیل یک دولت مستقل به پایتختی بیت‌المقدس تأکید کرده است.